Oktatóink

A FEB, az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán 1968 óta – alapítványi formában, közhasznú szervezetként 1993 óta FEB ’93 Ifjúsági Oktatási Alapítványként – működő önkéntes diákszervezet. A szervezet elsődleges célja olyan tanfolyamok szervezése, amelyek alapos felkészülést biztosítanak a történelem és magyar irodalom tárgyakból emelt- és középszinten érettségizni kívánó diákoknak. A FEB oktatói az egyetem jogász és politológus hallgatói közül kerülnek ki, akik egy éven át tartó, szigorú követelményeket támasztó szakmai elbírálást, a hospitálást követő beszavazás útján válhatnak a szervezet aktív tagjává. Fontos kihangsúlyozni, hogy a szervezet tagjai szakmai-, és közösségi tevékenységükért semmilyen díjazásban nem részesülnek, tehát a társadalmi munkában való részvétel kizárólag belső, személyes motivációból fakad.

A jelenleg 17 aktív tagból (és generációkra visszatekintően számos inaktív tagból) álló FEB főbb tisztségviselői a külső és belső képviseletet ellátó, kapcsolattartásért, szervezeti vezetésért felelős elnök(ök), a gazdasági ügyekért felelős elnökhelyettes, a tanítványok szakmai instruálásával foglalkozó oktatási elnökhelyettes, a rendezvények lebonyolításáért es a hospitensprogramért felelős rendezvényszervező elnökhelyettes, a szakmai tevekénységet irányító magyar- és történelem frakcióvezetők, valamint a szervezet online megjelenésért felelős tisztek alkotják. Emellett ideiglenes jelleggel számos, kiegészítő jellegű, ad hoc pozíció is kiosztásra kerül.

Szakmai tevékenység

A szervezet tanítványait egyrészt méltán kialakult, többéves hírneve, hagyományos és elektronikus média útján, valamint a budapesti középiskolákban folytatott személyes jelenlétet igénylő promócióval „toborozza”, ennek megfelelően a tanítványok létszáma évi 70-110 között mozog.

Az oktatás kereteit a minden hétköznap 16 órától 19 óráig, valamint szombatonként 10 órától 17 óráig megrendezésre kerülő magyar és történelem szemináriumok jelentik. Ezen kiscsoportos (10-15 fős), interaktív foglalkozásokon cél a középiskolában elsajátított, nemzeti tanterv szerinti törzsanyag strukturálása a leghangsúlyosabb részek alapos átismétlésével. Az órák legfőbb erőssége a tanár- tanítvány közi közvetlen viszony, hiszen az oktatás a diákok személyére szabottan történik, kérdésekkel kapcsolatban az oktatók állnak rendelkezésre órán kívül is, illetve az érettségi követelményrendszeréhez igazodva a FEB évről évre maga is állít össze teszteket és esszéfeladatokat.

A FEB fontos profilja a minden év tavaszan megrendezésre kerülő egyhetes Tavaszi Tábor, ahol az előadásokból, szemináriumokból és konzultációkból álló felkészítés keretében kidolgozásra kerülnek az adott év szóbeli tételei, valamint előtérbe kerül az írásbeli feladattípusok áttekintése, az azokra való gyakorlás is.